VYHRAJ SI ELEKTROKOLO OD ROCK MAXU!

RM_elektrokolo-01

Rockmaxáci, určitě vás to táhne a ven, a abyste se při ježdění na cyklostezkách nebo po lese tolik nenadřeli, máme pro vás soutěž o nadupané (i nabité) ELEKTROKOLO!

A to není všechno, v denních soutěžních kolech si můžete vysoutěžit poukázky v hodnotě 1.000,- Kč na nákup zboží v prodejně Haibike-Morava v Moravské Nové Vsi.

A to ještě není všechno, v každém denním kole vám doporučíme jednu cyklotrasu v našem rockovém kraji, na kterou si s novým elektrokolem můžete vyrazit.

Soutěž bude probíhat denně od pondělí 18. do pátku 29. května 2020, kdy navíc proběhne velké finále o elektrokolo.
Nezapomeňte pozorně poslouchat rádio ROCK MAX, aby vám neunikly nápovědy ve vysílání.

Hlavní cenou je kvalitní německé HORSKÉ ELEKTROKOLO HAIBIKE SDURO HardSeven 1.0
Víc najdete ZDE

1. tip na cyklotrasu:

RADIO ROCK MAX doporučuje na Opavsku: Slezská magistrála č. 55 (Kravaře – Opava -Úvalno – Krnov – Albrechtice – Heřmanovice – Jeseník)

Tato cyklotrasa vede z lázeňského města Jeseník přes Rejvíz podél Opavice přes Opavu až do Kravař. Slezská magistrála má celkem 111 kilometrů, její výškový rozsah je od 212 m n. m. po 813 m n. m. Na celé trase je rejvízská naučná stezka s mechovými jezírky, několik zámků, vesnická památková rezervace, rozhledna i aquapark.

2. tip na cyklotrasu:

Moravice č. 551 (Kružberk – Hradec nad Moravicí – Opava)

Tato cyklotrasa vedoucí z Opavy na hráz kružberské přehrady měří přibližně 44 kilometrů. Většina trasy vede po silnicích III. třídy nebo po lesních, asfaltových nebo nezpevněných cestách. Mezi hlavní lákadla této trasy patří samotná kružberská přehrada nebo zámek v Hradci nad Moravicí. Na obou svých koncích se trasa napojuje na další cyklotrasy – v Opavě na Slezskou magistrálu, v Kružberku pak na Odersko (č. 503) nebo Moravskou stezku. Ideální pro svezení na této cyklotrase je elektrokolo od rádia ROCK MAX A HAIBIKE MORAVA.

3. tip na cyklotrasu:

Olomoucí na kole – Historické centrum lze pohodlně a bezpečně projet na kole.

Výchozím bodem je tržnice u Galerie Šantovka, kde je možné zaparkovat auto. Od tržnice pak po cyklotrase 51 přes Smetanovy sady a na ně navazující Čechovy sady. Na jejich konci odbočíme doprava a ulicí Palackého dorazíme na náměstí Národních hrdinů. Riegrovou ulicí se dopravíme na Horní náměstí, kde můžeme obdivovat radnici s orlojem SPOLU se sloupem Nejsvětější Trojice a čtyři kašny (Herkulova kašna, Caesarova kašna, Arionova kašna a kašna Hygie). V blízkosti Horního náměstí se nachází nespočet dalších památek, po jejich prohlídce směřujeme východním směrem ulicí 1. máje k Mlýnskému potoku. Zamíříme do Bezručových sadů, kde si užijeme klidného prostředí. Držíme se cyklotrasy 6029 a 6104. Cestou máme možnost si udělat odbočku na opačný břeh (levý) Mlýnského potoka a podívat se do Botanické zahrady Výstaviště Flora Olomouc a Pevnosti poznání. Projížďkou podél pravého břehu Mlýnského potoka opustíme Bezručovy sady a uzavřeme i náš okruh.

4. tip na cyklotrasu:

Cyklovýlet údolím Bystřice u Olomouce, 33km, terén rovinatý až mírně kopcovitý.

NA výběr máte 2 varianty tras:
1. vlakem z Olomouce do Domašova nad Bystřicí, na kole přes Hrubou Vodu, Hlubočky, Mariánské Údolí a Velkou Bystřici zpět do Olomouce
2. s cyklovozíkem: vlakem z Olomouce do Hrubé Vody, na kole zpět do Olomouce.

Pozoruhodný kaňon při dolním toku Bystřice kontrastuje s rozlehlými nížinami v centrální Hané. Pro dopravu k výchozímu bodu výletu se hodí využít vlak vyjíždějící z Olomouce. V případě, že chcete projet celou trasu, doporučujeme vystoupit v Domašově nad Bystřicí.
S menšími a měně zkušenými dětmi doporučujeme vystoupit v některé z dřívějších stanic, protože dále jsou již na trase náročnější úseky.

5. tip na cyklotrasu:

Na chmelnici Hané. Tato trasa vás zavede na Přerovsko do oblasti pěstování chmele, téměř k úpatí Oderských vrchů. Z Přerova vyrazíte od mostu Míru přes Bečvu po cyklotrase č. 5042 směrem na Dluhonice a Rokytnici. Zde odbočíte z cyklotrasy na Kokory. Na kraji obce přejedete hlavní silnici Olomouc – Přerov a pokračujete vpravo na Žeravice. Úsek vede kolem říčky Olešnice do Lhotky a stále podél Olešnice doleva na Penčičky a Penčice. Pokračujete po silnici č. 436 až do Tršic, kde odbočíte na Zákřov (společně se zelenou turist. značkou.) Pokračujete po stejné silnici do Výklek, kde odbočíte na Veselíčko. Na kraji obce v části Vicínov odbočíte na polní cestu, která vás zavede k silnici do Radvanic a Buku. Odtud pokračujete vlevo pod železnicí a přes hlavní cestu na okraj Prosenic. Zde se napojíte na cyklotrasu č. 5. tzv. Jantarovou stezku, která vás zavede přes rezervaci Žebračka a cíl v Přerově tuto vaši AKCI ukončí.

6. tip na cyklotrasu:

Z Přerova na Helfštýn. Od mostu Míru vyrazíte po levém břehu Bečvy po cyklostezce, která vede směrem pod nemocnici, po levém břehu, kolem okraje Kozlovic až k mostu mezi Prosenicemi a Grygovem, odkud stále jedete po levém břehu. Po pravé straně je v poli památná Sušická lípa. Stezka se napojuje na silnici u Oldřichova, kde opět pokračuje, tentokrát přes most po pravém břehu řeky. U bývalé pískovny Jadran je možnost koupání a občerstvení. Cesta pokračuje k okraji Lipníka nad Bečvou, kde však změníte směr a opět směřujete přes řeku do Týna nad Bečvou. Zde vás čekají necelé 2km výstupu na Helfštýn kde si můžete pogratulovat k vrchařskému výkonu ROKU. Od hradu pak pokračujete zpět do Týna, odkud opět strměji stoupáte na Lhotu. Zde překonáte po hradu druhý nejvyšší bod putování. Na rozcestí ve Lhotě pokračuje trasa rovně po cyklotrase 6035 kolem bývalého větrného mlýna u Kladník do Pavlovic u Přerova. Mírné klesání vás zavede do Tučína a přes okraj Želatovic k hlavní silnici na Přerov, tu však přejedete, abyste se vyhnuli provozu a přes Újezdec dorazíte na jižní okraj Přerova.

7. tip na cyklotrasu:

Na kole z Kroměříže do Kvasic podél řeky Moravy
Trasa je rovinatá, vhodná pro všechny věkové kategorie, má délku 18 km, ve zkrácené verzi z Trávnických zahrad 12 km. Výchozím bodem je Erbenovo nábřeží nedaleko Podzámecké zahrady v Kroměříži. V prvním tříkilometrovém úseku do kroměřížské části Trávnické zahrady vede cyklotrasa č. 47 po vedlejší ulici s malým provozem. Odtud po cyklostezce až do Kvasic, KTEROU pojedete stále po pravém břehu Moravy.
U fotbalového hřiště na okraji Kvasic cyklostezka končí, přejedete silnici a ocitnete se v parku zámku Kvasice. Mějte na paměti, že jízda na kole je v parku zakázána! Zámek v současné době slouží jako Domov pro seniory a je nepřístupný. V obci se dále nalézá barokní kostel Nanebevzetí Panny Marie. Zpět do Kroměříže se vracíte stejnou cestou. V případě, že se chcete úplně vyhnout automobilovému provozu, zaparkujte v Trávnických zahradách, čímž si výlet do Kvasic zkrátíte.

8. tip na cyklotrasu:

Ze Zlína k poutnímu místu Maleniska u Provodova.

Start výletu je na vlakové zastávce Zlín-Podvesná, cyklotrasa č. 5054, 5055, 5060. Jedete do kopce ulicí Díly VI, na křižovatce s ulicí Štefánikovou odbočíte vlevo a pokračujete k hasičské zbrojnici, odkud zamíříte vpravo na Jaroslavice. Následně obcí k autobusové točně, pak rovně ulicí Drahy po „Pasekářské stezce“, ze které sjedete na Jaroslavické Paseky, stočíte se doprava a vystoupáte zpět na hlavní silnici a cyklotrasu, kterou jste v Jaroslavicích opustili. Po odbočení vlevo vás po cca 2 km cyklotrasa zavede na Pindulu (možnost občerstvení).

Dál pokračujete po cyklotrase č. 5054 a žluté turistické značce přes Klenčov na Provodov, po necelém kilometru z cyklotrasy odbočíte vlevo a turistická značka vás zavede na Malenisko k poutnímu kostelu Panny Marie Sněžné. Odtud pokračuje trasa po zelené turistické značce do sedla ke zřícenině hradu Starý Světlov. Cestou vedoucí vpravo od modré turistické značky se po vrstevnici dostanete na cyklotrasu č. 5056. Odbočíte doleva a lesy pod Komoncem dojedete na rozcestí Pod Slavickým kopcem. Pokračujete vlevo po cyklotrase č. 5069 terénním sjezdem na silnici. Odbočíte vpravo a po cca 300 m vlevo a místními pasekářskými osadami se dostanete na cyklotrasu č. 5054, po které se vrátíte na Pindulu.

Tady se dáte vpravo a po cyklotrase č. 5068 sjedete do Želechovic nad Dřevnicí. Na světelné křižovatce jedete rovně a po cyklotrase č. 471 se přes Lužkovice a Příluky vracíte do Zlína. Trasa JE středně náročná a měří 40 km.

9. tip na cyklotrasu:

Uherskohradišťská vinařská stezka

Start je na přístavišti v Uherském Hradišti po proudu Moravy, po Uherskohradišťské cyklostezce, která vás vede okrajem sídliště Mojmír ke Kunovskému lesu a přes řeku Olšavu k přírodní památce Tůň u Kostelan. Od mokřadu pokračuje lužním lesem kolem štěrkopískových jezer, kde můžete sledovat jak může být úchvatná HRA slunečních paprsků dopadajících na vodní hladinu. Trasa dál vede do Ostrožské Nové Vsi, prochází obcí a stoupá do Ostrožské Lhoty. Tady můžete navštívit lidový domek Háječek s ukázkou dobového bydlení, který stojí na trase cyklostezky do Hluku. Uherskohradišťská stezka pokračuje do Dolního Němčí, za obcí odbočuje doleva na hřeben a poté sjíždí do Vlčnova. Odtud po silnici do Veletin, kde odbočuje vlevo do Podolí. Na kraji obce Popovice se podchodem vyhýbá frekventované silnici E50. Odtud vede podél kolejí, prochází městskými částmi Vésky a Sady a už jste v Mařaticích, kde cca 500 m za kostelem odbočuje stezka vlevo k vinicím, sjíždí k hlavní silnici, po několika metrech odbočuje vpravo a dojíždíte k řece Moravě, kolem níž se vracíte do přístaviště, cíle tohoto výletu.

10. tip na cyklotrasu:

Cyklostezka Bečva – Velké Karlovice – Valašské Meziříčí

Jedná se O nejnavštěvovanější a nejkrásnější cyklostezku na Moravě, lemující řeku Vsetínskou Bečvu. S celkovou délkou 52 km má číslo 50 a je téměř celá v asfaltovém provedení. Začíná ve Velkých Karlovicích v Léskovém, kousek od golfového resortu, vede podél známých lyžařských areálů, na trase můžete navštívit Karlovské muzeum, překrásný dřevěný kostel, nebo okusit adrenalin při jízdě v Bike parku na Kyčerce. V Karolince stojí za návštěvu památkově chráněné lokality tradičních domů v údolí Raťková, v Novém Hrozenkově třeba koupání v jezeru Na Stanoch. V Halenkově najdete sportovně relaxační areál, jehož dominantou je cyklistická BMX dráha. Jízda přes Huslenky nabídne kouzelný úsek kolem chatové oblasti lemovaný skalním dnem Vsetínské Bečvy. Huslenky střídá obec Hovězí s vyhledávaným areálem pro rodiny s dětmi a valašskou kolibou, pak přes Janovou do Vsetína s renesančním zámkem a dalším sportovním vyžitím (koupaliště, lázně, skatepark aj.). Při výjezdu ze Vsetína můžete navštívit novou Bike arénu Vsetín se singltrailovými trasami a kempem pro cyklisty v místní části Semetín. Cyklostezka dál lemuje Vsetínskou Bečvu a přes Pržno vede do Mikulůvky, kde je vyhlášené koupaliště. Odtud pokračuje trasa po silnici do obce Jarcová, ze které opět po cyklostezce dojedete do Valašského Meziříčí k soutoku Vsetínské a Rožnovské Bečvy, kde končí tato větev Cyklostezky Bečva.

11. tip na cyklotrasu:

Drážní cyklostezky na Hodonínsku, na kterých můžete pozorovat trend, který se prosadil v USA, Francii nebo Austrálii, kdy na místě zrušených železničních tratí vznikají zajímavé trasy.
Zrušené tratě představují přímo ideální základ pro cyklostezky, neboť překonávají hluboká údolí i vysoké hory, nejsou na nich prudká stoupání a klesání a jsou zpravidla oddělena od motorové dopravy.
Doporučujeme trasu tzv. Mutěnku, mezi Mutěnicemi a Kyjovem o délce 13 km a také 9 km dlouhou stezku spojující Uhřice a Ždánice.
Tyto stezky se těší velkému zájmu nejen ze strany cyklistů, bruslařů a maminek s kočárky, ale příjemně na něm provětráte také ELEKTROKOLO.