5. KOPČIANSKÝ RÝCHLOSTNÝ MOTOOKRUH

144

Kopčianský rychlostní motookruh 14. – 15. 6. 2014. V dobách  dávno  minulých,  za  éry  našich  dědečků,  ba  i  tatínků  se  závody  motocyklů  odehrávaly výhradně pouze na přírodních okruzích. Tato éra se začala postupně ukončovat až od roku 1984, a to tím, že se dostavěl unikátně první okruh na naší půdě – v Mostě. O tři roky později, kdy se dostavěl Masarykův okruh v Brně, se ihned začalo hlásat, že se motocyklové závody budou odehrávat pouze a  jenom  na  automotodromech.  A  tak  se  také  stalo.  Již  v roce  1994  se  jelo  jen  na  již  zmiňovaných tratích, tedy v Mostě, Brně a v neposlední řadě na letišti v Českých Budějovicích. Tímto zcela zmizely veškeré přírodní tratě z Mistrovství republiky. Jenže, ruku na srdce – jak dlouho mohlo tohle vydržet? Při představě, že je divák někde zcela uzavřen na oploceném areálu a od samotné  trati je naprosto izolovaný,  není  možné  shlédnout  stejnou  účast  jako  na  „přírodňácích“.  Do  toho,  pronájem  těchto míst s sebou nese spoustu velkých nákladů pro samotné závodníky, a to ve formě vysokého pronájmu boxů, výši startovného a tréninky, které si musí hradit mimo samotný závod? NE! A proto se všichni začínají přesouvat zpět k přírodním okruhům, kde si lze závody užívat úplně jinak. Atmosféra, kterou najdeme zde, se s uzavřenými okruhy jen  těžko srovnává.  Je  to  taková atmosféra, která je důstojná pro  všechny  diváky,  kteří  jsou  na  podobné  závody  zvyklí  a  především  pro  motocyklové  nadšence, kteří zde stroje přímo sedlají.

Kopčanský  rychlostní motookruh  se  koná  ve  dnech  14.  -  15.  6.  2014.  Těmto  závodům  se minulých dobách  neřeklo  nijak  jinak  než  „Záhorácká  Tourist  Trophy“.  Bohužel  i  tyto  závody  postihla  ona automotodromová  šílenost,  a  proto  byly  v programu  pouze  v letech  1967  –  1994.  Jezdily  se  zde závody,  které  se  řadily  do  seriálů  Mistrovství  Slovenska  a  Československa.  Výluka  této trati  trvala dlouhých 16 let, až v roce 2010 se vrátila opět do programu přírodních tratí. A co vlastně bylo a je na tomto okruhu tak krásně výjimečné? Velká řada závodníků vzpomene především na nenahraditelnou atmosféru,  se  kterou  se  zde  setkávali.  Také  všichni  velmi  rádi  vzpomínají  na  místní  „tancovačky“, velkou ochotu domácích lidí a především nenahraditelně technickou trať. Pravda, zázemí pro diváky i  samotné  závodníky  není  nijak  luxusní.  Jenže  diváci,  kteří  na  tento  okruh  chodili,  nechodili  kvůli kritice mobilních  toalet a možnosti parkování, ale chodili  se dívat především na osobnosti, jako byl Srna, Staša, Baláž, Dekánek, Huleš, Častka, Morávka a spousty dalších, mezi které patřil samozřejmě i místní  špičkový  závodník Milan  Hanzalík.  A  právě  on  se  rozhodl  předat  svůj  závodnický  um  svým dvěma synům Milanovi a Davidovi. A  také on byl  tím, kdo obnovil celou  tradici  tohoto rychlostního okruhu. A za to mu patří obrovský dík!

Co  se  týká  parametrů  dráhy,  je  to  s ní maličko  složitější.  Ještě  před  nedávnem  byla  představována nová  trať,  která měřila  3.700 metrů. Měla  nahradit  spoustu  let  využívanou  trať  o  délce  „pouhých“ 2.200 metrů místní pozemní komunikace. Organizátoři závodu, v čele s panem Milanem Hanzalíkem, se  však  rozhodli  pro  změnu.  S ohledem  na  bezpečnost  všech  jezdců  a  diváků  je  jejich  předvedená varianta  okruhu  s délkou  3.130  metrů  definitivní.  Šířka  tratě  7  metrů.  Díky  perfektní  domluvě organizátorů  s místním  starostou,  panem  Ing.  Dušanem  Dubeckým,  bude  pro  závodníky  trať připravená takřka dokonale.

A cena za celou tuto podívanou? Velmi symbolická, a to pouhé 2 Eura na celý program !!!

Program na www.kopcany.com
Informace pro diváky, kteří se na tyto závody chystají:

1. Nezdržujte se v místech, které jsou označeny jako ZAKÁZANÝ PROSTOR

2. Dodržujte všechna označení a výstrahy poblíž trati

3. Nepřecházejte přes závodní trať tehdy, když je uzavřená

4. Neodhazujte odpadky mimo vyhrazené koše, ohrožujete tím bezpečnost závodníků

5. V případě nehody NEZASAHUJTE

6. Trénink i závody sledujete na vlastní zodpovědnost, motoristický sport může být nebezpečný!

06.06.2014 | patří do: MOTO

Comments Closed